Державна податкова служба інформує
Оціночна вартість землі при визначенні об’єкта оподаткування у разі отримання спадщини
Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що правові засади проведення оцінки земель в Україні визначено Законом від 11.12.2003 № 1378-IV «Про оцінку земель».
Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною (відповідно до ст. 5 та 13 Закону № 1378).
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита в разі міни, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад
Експертна грошова оцінка земельних ділянок та прав на них проводиться з метою визначення вартості об’єкта оцінки. Експертна грошова оцінка земельних ділянок використовується у разі здійснення цивільно-правових угод щодо земельних ділянок та прав на них, крім випадків, визначених Законом № 1378, а також іншими законами.
Відповідно до п. 174.6 Податкового кодексу об’єкти дарування, зазначені в п. 174.1 ПК, подаровані платнику податку іншою фізособою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими розд. ІV ПК для оподаткування спадщини.
Підпунктом 174.2.2 ПК передбачено, що вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями (обдарованими), які не зазначені у пп. 174.2.1 ПК, зокрема, членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення, оподатковується за ставкою, визначеною п. 167.2 ПК (5 %).
Ураховуючи викладене, фізособа-резидент, яка отримує подарунок (спадщину) від фізособи-резидента, але не належить до членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення, сплачує ПДФО за ставкою 5 % від вартості будь-якого подарунку.
З урахуванням норм ст. 5 та 13 Закону № 1378 для обкладення ПДФО вартості земельної ділянки як об’єкта подарунку (спадщини) застосовується оціночна вартість, яка визначається за допомогою експертної грошової оцінки земельної ділянки.
Який розмір нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, не підлягає оподаткуванню ПДФО
Головне управління ДПС у Рівненській області інформує звертає увагу, що відповідно до п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 розд. IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами – юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, встановленого на 1 січня такого року (у 2022 році – 3470 гривень, у 2023 році – 3760 гривень).
Положення п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 ПКУ не поширюються на профспілкові виплати своїм членам, умови звільнення яких від оподаткування передбачені п.п. 165.1.47 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.
Щодо застосування штрафних санкцій та пені до платників єдиного внеску за порушення, вчинені у період з початку дії воєнного стану
Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до змін, внесених Законом України від 30.06.2023 № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», тимчасово, на період дії воєнного стану та протягом 3-ох місяців після його припинення не застосовуються штрафні санкції за:
- несвоєчасну сплату єдиного внеску,
- неповну або несвоєчасну сплату єдиного внеску одночасно з видачею виплат, на які нараховується єдиного внеску;
- несвоєчасне подання звітності - п.9 21 розд.УІІІ ЗУ №2464.
Тимчасово, на період дії воєнного стану та протягом 3-ох місяців після його припинення платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню - п.9 22 розд.УІІІ ЗУ №2464.
При задіяні касирів для кожного ПРРО необхідно створити окрему печатку
Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що частиною другою ст. 12 Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155) встановлено, що користувачі електронних довірчих послуг зобов’язані, зокрема, забезпечувати конфіденційність та неможливість доступу інших осіб до особистого ключа та невідкладно повідомляти надавача електронних довірчих послуг про підозру або факт компрометації особистого ключа.
Компрометація особистого ключа – будь-яка подія, що призвела або може призвести до несанкціонованого доступу до особистого ключа (п.п. 26 частини першої ст. 1 Закону № 2155).
Отже, суб’єкт господарювання має право використовувати одну печатку на всіх програмних реєстраторах розрахункових операцій (далі – ПРРО), які зареєстровані на кожну окрему господарську одиницю, якщо такі ПРРО не потребують задіяння касирів.
У разі, якщо при використанні ПРРО задіяні касири, то для кожного такого ПРРО необхідно створити окрему печатку.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»